Van Bryce naar Zion

21 augustus 2022 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag alweer onze zesde verhuizing. Maar omdat de rit vandaag maar 2 uurtjes was konden we met gemak nog de wandeling doen die we gisteren niet konden doen.

We reden dus na het ontbijt het park in en begonnen aan de Navajoloop trail deze gaat eerst stijl naar beneden maar al snel kom je in walllstreet ( totaal onvergelijkbaar met New York ) maar prachtig was het wel. Halverwege de Navajo loop kun je kiezen wij hebben de queen garden trail nog gelopen deze ging geleidelijker naar boven. Het was een prachtige wandeling slechts 5 km maar zeer pittig.

Na de wandeling nog even geluncht in bryce canyon. Daarna gingen we op weg naar Zion.

Een rit van slechts 2 uur. We waren nog maar net in het park of kwamen al een aantal mountain sheeps tegen, in Zion was het 10 graden warmer dan in bryce dus na aankomst in hotel gelijk zwembad ingedoken. Voordeel bij deze reizen is in tegenstelling tot vele campings en hotels in Zuid-Europa is dat je niet handdoekje hoeft te leggen er is altijd plek.

Diner volgde vlakbij in hotel en daarna weer spelletjes gedaan in de lobby.

Morgen gaan we fietsend door Zion, we wilden eigenlijk fietsend richting de narrows maar deze zijn morgen waarschijnlijk nog dicht. Gisteren was er een flooding en vandaag was het gesloten vanwege een zoekactie naar een vermiste vrouw. Het regende vanavond ook weer erg hard. Dus ik denk dat we de narrows niet kunnen lopen. Morgen even langs visitorcenter om te kijken wat wel of niet gaat lukken. Uiteraard een luxe probleem als je bedenkt wat de familie van die vrouw uit Arizona moet doormaken.