Soms zeggen plaatjes meer dan woorden

12 augustus 2022 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Vandaag de eerste dag in Yellowstone. Het feit dat we hier naar toe gingen was toch een grote wens van pappa.

Ik snap best dat sommige mensen hier een week kunnen vertoeven, wij hebben 2 volle dagen. Vandaag was de eerste dag, we reden de bovenste helft van de acht.

Nadat we lunch hadden gehaald bij een bakkertje gingen we op pad. Nog maar net in het park zagen we de eerste herten en onze eerste bison. Qua wildlife bleef het daar ook wel zo’n beetje bij.

We reden dus richting het noorden en kwamen langs mooie waterval en zagen genoeg vulkanische activiteit. Uiteindelijk kwamen we aan bij mammoth hot springs.

we kwamen boven aan, Julia en ik zijn via de wandeling naar beneden gegaan en de andere twee met de auto. Na een klein stukje rijden gingen we bij een riviertje lunchen. Daarna volgde de rit door het hoog gebergte van het park, tot we aankwamen bij de Grand Canyon van Yellowstone. Ik denk dat ik dit mooier vond dan de echt grand canyon. We deden hier nog een korte met pittige hike. Na de grand canyon reden we terug naar het hotel, waar we voor het eerst hadden gewassen en in het dorpje hebben we heerlijk gegeten. Morgen de South loop, het was een heel verhaal maar eigenlijk moet je gewoon kijken bij de foto’s

1. Astrid Houtveen & René Meijer:
    12 augustus 2022
    Doe morgen, zeker als de zon schijnt, de wandeling Fairy Falls tot aan het uitzichtpunt op Grand Prismatic Spring. En neem voldoende tijd voor Upper Geyser Basin. De geisers hebben soms even tijd nodig...
  2. Fred:
    13 augustus 2022